سروش صحت| فیلم سروش صحت

فیلم جدید سروش صحت کپی از کار درآمد|غیبت سروش صحت در نامزدی سیمرغ جشنواره

فیلم جدید سروش صحت کپی از کار درآمد و کاندیدای نامزدی سیمرغ نشد.
کد خبر: 8784
فیلم جدید سروش صحت کپی از کار درآمد|غیبت سروش صحت در نامزدی سیمرغ جشنواره

یکی از نکات قابل توجه در اعلام اسامی نامزد‌ها غیبت کامل فیلم سروش صحت است و به نظر می‌رسد «صبحانه با زرافه‌ها» با وجود حضور چند بازیگر سرشناس و عوامل حرفه‌ای در هیچ بخشی نظر مثبت هیأت داوران را به خود جلب نکرده است.

برخی اظهارنظرها درباره «صبحانه با زرافه‌ها» سروش صحت حاکی از آن است که این فیلم کپی شده از یک اثر خارجی است.

در همین رابطه محمد کلهر، روزنامه‌نگار نوشت: فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» یک کپی بومی‌شده از خماری (The Hangover) است. دومین ساخته سینمایی سروش صحت در مضمون و روایت از «جهان با من برقص» عقب‌تر است، اگرچه به واسطه شوخی‌های متعدد جنسی و صحنه‌های مکرر استعمال مواد مخدر، خنده‌های بیشتری از تماشاچی می‌گیرد.

خلاصه داستان فیلم خماری : یک مراسم عروسی به‌زودی برپا خواهد شد. داگ داماد مراسم است  ، بعنوان مراسم آخرین شب مجرد بودن با سه دوست خود تصمیم می‌گیرد به لاس وگاس برود و مست کند. داگ و دوستان با هم به هتلی می‌روند و با استفاده از مشروبات الکلی به‌شدت مست می‌شوند. اما صبح روز بعد می‌بینند که کلی خرابکاری کرده‌اند و چیزی از شب قبل یادشان نمی‌آید و مهم‌تر از همه آن‌ها داگ را گم کرده‌اند که این محور اصلی داستان را شکل می‌دهد.

در میان اخبار

در این رابطه رضا منتظری منتقد سینما نیز گفت: «صبحانه با زرافه‌ها» در قیاس سایر کمدی‌های جشنواره تا به الان، جاندارتر است و سروشکل بهتری دارد. این فیلم سروش صحت هم مانند «جهان با من برقص» بر پایه دنیای خودش ساخته شده و فضای فیلم متعلق به خودش است.

او گفت: ما در «صبحانه زرافه‌ها» پنج مرد با پنج سطح اجتماعی و تحصیلی متفاوت می‌بینیم که باهم دوست هستند؛ اما همه این افراد لوده و مواد مخدر مصرف می‌کنند. این پنج‌مرد فوق‌العاده سطحی‌نگر و منفعت‌طلب هستند و هیچ‌کدامشان به هم کمک نمی‌کنند. اگر بخواهیم این را به جامعه مردان تعمیم دهیم، خیلی قابل نقد و دور از ذهن است.

جهان ذهنی سروش صحت چه در «جهان با من برقص» و چه در سریال‌هایی که ساخته، همین جهان فانتزی و شوخی با هر پدیده‌ای است. اما به نظر من این یک هجو علیه طبقه متوسط جامعه است. خودش مدعی است که درباره رفاقت فیلم ساخته، اما به نظر من رفاقت پوشش این فیلم است و مساله اصلی این فیلم هجو طبقه متوسط است. دست آخر هم به مساله مرگ پرداخته که در همه آثارش دیده می‌شود. من به اندازه شما با او مخالف نیستم، می‌توان اصلاحاتی در فیلم انجام داد؛ اما به طور کلی این فیلم تداوم مسیری است که سروش صحت می‌رود و از نظر من از «جهان با من برقص» عقب‌تر است. ذهن سروش صحت بسیار خلاق و منسجم است، من تصور می‌کنم ایده مرکزی او از اثری که ساخته جلوتر است. در نهایت فکر می‌کنم، مخاطب آثار سروش صحت با این فیلم ارتباط برقرار می‌کند.




کپی لینک کوتاه خبر: https://tarfandbaaz.com/d/2lxz72
منبع خبر: اینستا

پربیننده ترین




اخبار داغ